Siniflərə də baş çəkmək qərarına gəldik. İlk olaraq 4-cü siniflərin dərsində iştirak etdik. Sinifdəki şagirdlərin hər birinin o qədər işıqlı üzü, pozitivliyi var idi ki... Müəllim olmağın çətinliyini bu gülər simalar yəqin ki unutdurur.
Müəllim Mahirə Daşdəmirovadeyir ki, əsas çətinlik 1-2-ci siniflərdə olur, sonra artıq hər şey qaydasına düşür: "16 ildir ki, burdayam. Bu cür uşaqların əsasən, 1-2-ci sinifləri çətin olur, məktəbə, uşaqlara uyğunlaşması bir az vaxt alır. Oxumağa alışmaları lap çətin olur. Çünki digər uşaqlara valideynlər özləri evdə nələrisə öyrədirlər, amma bunların eləsi var ki, tam sıfırdan bizə gətirirlər”.
Sinfin ən aktiv şagirdi Cavid Tağıyev idi. Müəllimi deyir ki, o, həm də çox yaxşı oxuyur. Valideynləri rayonda olur, o özü internatda qalır. Buna baxmayaraq, dərslərinə məsuliyyətlə yanaşır. Cavid 3-4 günə rayona evlərinə gedəcək, o bunun sevincini də bizimlə bölüşdü.
"Od durur, su durur, amma Gülseyrə Ağabalayeva durmaz” demək olar. Bu balaca qız dərslərini yaxşı oxumaqla yanaşı, rəsm çəkir, tikmə, toxuma, muncuqlardan əl işləri hazırlayır. Deyilənə görə, hətta hind mahnılarına rəqs etməyi gözəl bacarır. Bir dəfə anası müəlliminə danışırmış ki, Gülseyrə internetdə bir videoda gördüyü əl işini düzəltmək üçün köynəyini kəsib, onu hazırlayıb. Hətta onun rəqsi çox tərifləndiyi üçün "sizin üçün rəqs etmək istəyirəm” dedi və etdi də. Eşitməyən birinin rəqs etməsi məsələsinə bir azdan toxunacağıq...
Əvvəlcə səsi alırıq, sonra hecaları, sonra da sözləri
Daha bir 4-cü sinifdə iştirak etdik, artıq fasilə olduğu üçün onlar şirniyyat yeməklə məşğul idilər. Amma burda gördüyümüz şagirdlərin bir qismi digərlərindən bir neçə yaş böyük kimi gəldi. Müəllim bildirdi ki, bəzən valideynlər uşaqları məktəbə bir-iki yaş gec gətirirlər, ona görə belə fərqlər ola bilir.
Məktəbə gələrkən uşaqlarda səs olmur, bu bacarıq məktəbdə inkişaf etdirilir.
Eşitmə qalığının inkişafı və tələffüz üzrə iş fənninin müəllimi Yeganə Musayeva deyir ki, zamanla müxtəlif vasitələrlə onlarda bu səsi yaratmağa çalışırlar: "Əvvəlcə, səsi alırıq, sonra hecaları, sonra da sözləri. Məsələn, "müəllim” sözünü olduğu kimi tələffüz edəcəyini deyə bilmərik. Müəyyən qədər eşitməsi olan uşaqlar səsi olduğu kimi deyə bilərlər. Tamamilə eşitməyənlərdə isə "məlllm” kimi almaq olur. Yaxud serebral iflicli uşaq var, onda sait səslər ala bilirik, samitləri yox. Hər uşağa görə dəyişir”.
Ömrünün 34 ilini məktəbdə çalışan Mehparə Həsənova bildirdi ki, bu uşaqlar sevgini, nəvazişi çox xoşlayırlar: "Başlarını sığallaya-sığallaya biz onlara nə isə öyrətməyə çalışırıq. "5” alanda, o qədər sevinirlər ki. 5 qiymətinin yanında bir ulduz şəkli qoyanda sevincləri lap aşıb-daşır. Qayğıya son dərəcədə ehtiyacı olan uşaqlardır. Qayğılarını çəkə-çəkə dərs öyrədirik”.
İmplant olunmuş uşaqlara aid sinfə gələk. Bu uşaqlar əməliyyat olunublar və aparat qoşulmaqla eşidə bilirlər. Ona görə bu uşaqlara artıq danışığı da öyrətmək mümkün olur. Müəllimləri dedi ki, bu uşaqlar eşitdikləri üçün dəcəllikləri daha çoxdur.
Toxuma, tikmə, muncuqlardan əl işləri və s.
Sonra ikinci korpusa yollanırıq. Burada "Əmək hazırlığı” dərsində iştirak etdik. Və dərsin keçirildiyi otağa daxil olanda, elə bir gözəlliklə qarşılaşdım ki... Otaq çox səliqəli və fərqli əl işləri ilə bəzədilmişdi. Heç inanmaq olmaz ki, burda nə isə öyrənilir, tikilir. Amma öyrənib tikdikləri ilə otağa belə bir gözəllik verə bilmişdilər. Müəllim Dilarə Dadaşova deyir ki, bu dərsə əsasən, 5-11-ci siniflər gəlirlər. Dərsdə toxuma, tikmə, muncuqlardan əl işləri və s. bir çox əl işlərini hazırlamağı öyrənirlər. Əl işləri sərgilərə, müsabiqələrə göndərilir. Bir çox müsabiqələrdə yaxşı yerlər tutmağı da bacarıblar.
Bu dərsdə ancaq qızlar idi, bəs oğlanlar nə ilə məşğul olurlar? Növbəti "Əmək hazırlığı” dərsində isə oğlanları da gördük, qızları da. Burda rəsm çəkilirdi. Sinif divarında isə yazılmışdı: "Əllər əqlin kəşfiyyatçısıdır”.
Oğlanlar üçün məktəbdə emalatxana da var, orda məşğələlər günortadan sonra keçirilir. Oğlanların bir qismini isə idman zalında, basketbol oynayarkən tapdıq. İdman cəhətdən də nailiyyətləri yaxşıdır, otaqda kuboklarının sayı bunu deməyə əsas verir. Ən son isə
Murad Cəfərovyaxşı nailiyyət əldə edib. O, nitq və eşitmə əngəlli yeniyetmələr arasında keçirilən dünya çempionatında yunan-roma güləşi üzrə ikinci yeri qazanıb.
Və rəqs...
Və bildirildi ki, məktəbdə ümumilikdə idman növləri, xalçaçılıq, toxuculuq, şahmat, rəqs və s. istiqamətlərdə dərnəklər fəaliyyət göstərir. Uşaqlar "Əmək hazırlığı” dərsindən əlavə həftədə iki dəfə günortadan sonra dərnəklərdə də iştirak edib öz bacarıqlarını inkişaf etdirə bilərlər. Rəqs məsələsi hələ Gülseyrə rəqs edəndə diqqətimi çəkmişdi. Əgər eşitmirlərsə, necə rəqs edirlər? Çünki biz düşünürük ki, rəqs etmək üçün həm də musiqini eşitmək lazımdır. Amma onlar üçün heç bu da əngəl deyil. Məktəbdə ritmik məşğələlər keçirilir ki, burda uşaqlar ritmləri öyrənirlər. Vibrasiya vasitəsilə onlar ritmi tutub rəqs edirlər. Həqiqətən də çox gözəl rəqslərin şahidi olduq... Demək ki, əslində, əngəl dediyimiz bir çox şey, sadəcə insanın düşüncəsinə bağlıdır.